1 עד 6 ומה שבניהם.

1 עד 6 ומה שבניהם.

קצת על תיבות הילוכים, שיקולי בחירה, נוחות נסיעה, צריכת דלק ואמינות.

בפוסט זה נדבר על:

סוגי תיבות ההילוכים הקיימים

יתרונות וחסרונות

למי מתאימה כל תיבת הילוכים

פלנטרית (אוטומטית רגילה)- תיבת ההילוכים המוכרת לכולנו כ"אוטומט".

בעלת מספר מהירויות (הילוכים) מירבי אשר נע בין 6 ל- 8. תיבת הילוכים זו נותנת את התחושה הכי "נוחה ונעימה" בנהיגה, אך לרוב תרגיש מעט איטית, בקצב העברת ההילוכים.

יתרונות – נוחות נסיעה, אמינות (כל עוד מטפלים כמו שצריך).

חסרונות – צריכת דלק גבוהה, מצריכה טיפולים קבועים וחשובים, עלויות תיקון גבוהות במקרה של כשל.

אוטומטית רציפה – תיבת הילוכים שבפועל יש לה "אינסוף" הילוכים, היא יכולה להתאים את עצמה למהירות הנסיעה ולעוצמת הכוח הנדרשת מהרכב. תיבה זו נותנת תחושה של נסיעה חלקה רוב הזמן, אך תחת עומס יכולה להיות רועשת מאוד, ולהישאר בסל"ד (סיבובי מנוע) גבוה מעבר לזמן הרצוי.

יתרונות – חסכונית בנסיעה רגועה, תחושת נסיעה חלקה.

חסרונות – רועשת בנסיעה תחת עומס, יקרה מאוד לאחזקה ותיקון.

אוטומטית רובוטית – תיבת הילוכים זו היא למעשה תיבת הילוכים ידנית, אך במקום שהנהג יצטרך ללחוץ על הקלאץ ולבחור את ההילוך לבד, המחשב של הרכב עושה זאת במקומו.

קיימים שני סוגים של תיבות הילוכים רובוטיות:

רובוטית בעלת מצמד אחד – די נדירה ברכבים חדשים, נותנת תחושת נסיעה לא חלקה, עם העברות הילוכים מורגשות ואיטיות מאוד.

חסרונות – תחושת נסיעה לא נעימה, לרוב לא אמינה מאוד, עלות תיקון גבוהה מאוד.

רובוטית בעלת שתי מצמדים – קיימת בהרבה רכבים חדשים, בעלת יכולת העברת הילוכים מהירה מאוד. לרוב נותנת תחושת נסיעה חלקה וטובה, אך בנסיעה עירונית ובפקקים יכולה לתת תחושות של "קפיצות" שאינן נעימות לנוסעים.

חסרונות – אמינות לוקה בחסר, עלות תיקון גבוהה מאוד, תחושת נסיעה קופצנית בנסיעה איטית.

יתרונות משותפים – שתי תיבות ההילוכים הרובוטיות חסכוניות בדלק, כאשר התיבה בעלת שני המצמדים מאפשרת זריזות ותחושת עוצמה מהמנוע.

וכמובן יש את תיבת ההילוכים הידנית, נו זאת המעצבנת עם הקלאץ'…

דורשת "עבודה" קשה יותר מתיבה אוטומטית, ומצריכה העברה ידנית של ההילוכים, מעורבות גדולה יותר בנהיגה, ושימוש ב-3 דוושות (גז, ברקס, וקלאץ').

יתרונות – חסכונית בדלק, מאפשרת שליטה מלאה של הנהג, אמינה מאוד.

חסרונות – מצריכה מעורבות מוגברת של הנהג, מצריכה ידע בתפעולה, קשה למצוא רכבים בעלי תיבה ידנית, ומכירתם קשה יותר.

איזו תיבת הילוכים מתאימה לי?

נתחיל בכך שכל התיבות האוטומטיות הן טובות, ואין סיבה ממשית לפסול רכב דווקא בגלל התיבה.

ובכל זאת…

פלנטרית – מתאימה למי שמחפש אמינות ושקט נפשי, ומוכן לשלם על כך באובדן כוח מהמנוע וצריכת דלק גבוהה יותר.

רציפה – מתאימה לנהגים הנוסעים לרוב בצורה רגועה יחסית, ובמקביל אמינות הרכב וצריכת הדלק חשובות להם באותה הרמה.

רובוטית בעלת מצמד אחד – מתאימה למי שנוסע לרוב בנסיעות בין עירוניות, שם התיבה תהיה חסכונית מאוד, וחסרונותיה פחות יורגשו.

רובוטית בעלת שני מצמדים – מתאימה למי שמחפש קצת פלפל בנסיעה, תחושת האצה זריזה, תחושת כוח וחסכון בדלק.

ידנית – מתאימה למי שמחפש רכב זול, אמין וחסכוני ומוכן להתפשר על כך שיצטרך לתפעל אותה, וכמובן גם לCarGeeks שבנינו שאוהבים לשלוט ברכב.

לא בטוחים מה תיבת ההילוכים שהכי מתאימה לכם?

אנחנו כאן כדי לייעץ ולהתאים לכם את הרכב המושלם לצרכים שלכם.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

כתבות נוספות

איך שצמיג מסתובב

צמיג הרכב הוא למעשה נקודת המגע היחידה שלנו עם הכביש, ומה שמבטיח את הבטיחות שלנו בנהיגה.הוא תומך במשקל הרכב, אחראי לשאת אותו בבטחה והגורם שנאלץ

קרא עוד »

רכב היברידי, יש לי צורך בו?

רכב היברידיהאם יש לי צורך בו?כמה משתלם לקנות היברידי לעומת קניית רכב רגיל? היברידי מתאים למי שמרבה בנסיעות עירוניות ובין-עירוניות קצרות. רכבים היברידיים מתחלקים ל2

קרא עוד »

יצירת קשר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!